Tips voor de startende ondernemer (winkelier).

1. Start alleen dan wanneer je er voor de volle 100% van overtuigd bent dat het gaat lukken. Onderschat niet de tijd en de energie die je erin zult moeten steken.

 

2. Zoek uit of er voldoende markt is;

- Inwoners aantal,

- Gemiddelde leeftijd,

- Concurrenten,

- Bestedingsbedrag (dure of goedkope merken)

Deze informatie is vaak te halen bij gemeentes, maar ook op makelaars sites

 

3. Een goede boekhouder kan veel tips geven betreffende belastingzaken en andere administratieve rompslomp.

 

4. Voor het juiste pand kan je altijd terecht bij je plaatselijke makelaar, vaak ook voor huur.

 

5. Verzin en originele naam en controleer bij de Kamer van Koophandel of je uniek bent. Laat door een reclamebureau een mooi logo ontwerpen en laat het overal zien.

 

6. Als extra bekendheid is een website tegenwoordig niet meer weg te denken. Indien mogelijk registreer direct je eigen naam.

 

7. Voor winkelinterieur zijn er veel bedrijven, van duur tot goedkoop.
Retif Vitrine Art (landelijk), ZPP (Waalwijk), maar vergeet Ikea niet voor weinig geld vaak leuke accessoires, ook voor houten hangers. Bij gruppo Corso uit Utrecht vind je op internet gebruikte winkel interieuren, o.a. veel poppen en rekken voor vaak minder dan de helft van de nieuw prijs.

 

8. Begin tijdig met informatie over merken, niet alle merken zullen zo maar leveren. Veel merken sluiten de voorinkoop al vaak een half jaar voor uitlevering. Blijf bij het inkopen altijd zelf de baas en laat je niet gek maken. Er is altijd handel te koop, Mills heeft 12 maanden per jaar voorraad.

 

9. Voor de automatisering is er veel te koop, koop een pakket waar alles meteen inzit zodat je op de hoogte kunt blijven van je eigen verkopen en de administratie meteen bijgehouden wordt.

 

10. Open een winkel bij voorkeur aan het begin van het seizoen, van half februari tot eind maart en van half augustus tot eind september. Wanneer je vroeger open wilt zullen nog niet alle merken kunnen leveren en zit je zelf in de stress, ga je later open is je eerste seizoen erg kort.

 

11. Zorg ervoor dat er regelmatig nieuwe collectie in de winkel komt, er zijn trouwe klanten die iedere week komen kijken. Lukt dit niet verander dan regelmatig de etalage en zorg dat er iedere week iets anders vooraan hangt met nieuwe combinaties. Mills kids heeft 2 uitevermomenten per seizoen en is ieder moment bij te bestellen (of iets nieuws). Mills woman heeft 3 (wordt 4!) uitlevermomenten per seizoen, maak hier gebruik van.

 

12. Door een abonnement te nemen op een vakblad blijf je beter op de hoogte van alles in de modewereld, de nieuwste trends etc..

13. Regelmatig folderen in de wijk en de aangrensende wijken hoeft niet veel te kosten, een eenvoudig A4tje heeft vaak al een groot effect, voor goedkope kopieën zie links.

 

 

Tips voor uw winkel, vergroot uw verkoopkracht.

Naam;

Pand;

Etalage;

Entree;

Inrichting en sfeer;

Artikelpresentatie

Winkelindeling;

Voor een totaal goede presentatie dient u aan minimaal 12 van de bovenstaande punten te voldoen, is dit niet het geval, probeer deze dan alsnog te realiseren.

Het komt uw omzet ten goede!



Links en telefoonnrs.

Kamer van Koophandel www.kvk.nl

Gemeente www.plaats.nl

Boekhouder Yes administratie 013-5359267

Makelaars www.nvm.nl

Reclamebureau www.dehoofdzaaktilburg.nl

Kopieerservice www.copyplus.nl

Drukwerk www.drukdealer.nl

Site bouwer www.decroonmedia.nl

Winkelinterieur www.retif.nl

www.ikea.nl

Exclusieve sierraden www.etoilesdemer.nl

Gebruikte winkelinterieuren Gruppo corso LTD www.gruppo-corso.nl

ZPP www.zppetalagematerialen.nl

Beurzen www.justkidz.nl

www.allfashionfairs.nl

Automatisering www.oldenburger-automatisering.nl

Vakbladen www.textielia.nl

www.bengels.biz

www.textielvisie.nl

Vak sites www.fashionunited.nl

www.fashion.nl

Mitex (branche organisatie) : www.mitex.nl hier vind men veel ondersteuning en informatie over ken getallen, markt informatie, cao’s enz.

www.detex.nl voor opleidingen.

 

 

 

Veel van bovenstaande bedrijven werken wij zelf mee. Wij hebben hier de ervaring mee dat ze allen een goed en betaalbaar product leveren. Vaak hoeft een bedrijf helemaal niet in de buurt te zitten, via e-mail, telefoon en post is bijna alles mogelijk.